دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1396 - 12:19

موی تای کاران ایران دو سهمیه حضور در لهستان کسب کردند

مسعود مینایی و علی زرین فر دو موی‌تای کار تیم ملی ایران جواز حضور در بازی‌های وردگیمز 2017 لهستان را از سوی فدراسیون جهانی کسب کردند.
کد خبر : 187037

به گزارش گروه ورزشی آنا از روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های رزمی، فدراسیون جهانی موی تای IFMA تنها نهاد متولی این رشته که توسط IOC مورد تائید قرار گرفته و زیر چتر کمیته بین المللی المپیک در حال فعالیت است، امروز با ارسال نامه ای رسمی به انجمن ملی موی تای ایران کسب دو سهمیه در اوزان منهای٧١ و منهای٦٣/٥ کیلوگرم را تایید کرد.


مسعود مینایی که در بازی‌های ساحلی ویتنام موفق به کسب سهمیه دسته منهای٧١ کیلوگرم شده بود و علی زرین فر که با ارائه بازی فنی و کم نقص در خلال مسابقات جهانی ٢٠١٧ موفق به جلب نظر کادر فنی IFMA شدند.


به علت عدم وجود وزن منهای٦٠ کیلوگرم در بازیهای WG2017 با رایزنی‌های انجمن ملی موی تای موفق به کسب سهمیه ارزشمند در دسته منهای٦٣/٥ کیلوگرم شد.


لازم به ذکر است ٨٨ ورزشکار از سراسر جهان در ١١ وزن و در دو بخش زنان و مردان در رشته موی تای در WG2017 لهستان به رقابت خواهند پرداخت.


این رقابت‌ها از ٥ تا ٩ مرداد در شهر ورشو لهستان توسط کمیته بین المللی المپیک IOC برگزار خواهد شد.


تغییرات مثبت در سطح مدیریت انجمن ملی موی تای از نیمه دوم سال ٢٠١٦ و حضور مداوم در قالب تیم‌های زنان و مردان در رویدادهای جهانی و قاره ای IFMA در تمامی رده های سنی و همچنین اهمیت ویژه انجمن ملی موی تای و برگزار به موقع کلاسهای آموزشی سالانه فدراسیون جهانی در دوسال متوالی ٢٠١٦ و ٢٠١٧ داخل ایران، موجب تغییر نگاه مسئولین ایفما به موی تای ایران بعد از چندین سال رکود شد.


کسب دو سهمیه با ارزش در رقابت‌های WG2017 و همچنین احراز کرسی ریاست لیگ جهانی این فدراسیون توسط مسئولین انجمن ملی موی تای، نوید بخش روزهای خوب و افتخار آفرینی های مکرر ایران در آینده نزدیک است.


نگاه ویژه فدراسیون ورزش‌های رزمی به انتخابی تیم‌های ملی پایه و سه اعزام پیاپی تیم ملی جوانان به رویدادهای مهمی چون قهرمانی جهان ٢٠١٦ تایلند، جام جهانی کازان روسیه و اعزام کاروان ٣٠ نفره به مسابقات جهانی ٢٠١٧ جوانان جهان در بانکوک در مرداد ماه سال جاری نشان از عزم مسئولین این فدراسیون در ترمیم و تغییرات جدی و بلند مدت در ساختار تیم ملی موی تای کشور برای کسب بهترین مدال‌ها در بازی‌های آسیایی ٢٠٢٢ وحضور آزمایشی در رویداد المپیک تابستانه ٢٠٢٤ دا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته